Taskefletteri

Min spidskompetence indenfor genbrug og kreativivtet er taskerfletteri. Jeg elsker at flette tasker, punge panalhuse osv. Til at begynde med flettede jeg ud af gamle ugeblade, kaffeposer og slikpapir. Det blev nogle farvestrålende produkter, der kom ud af det. Så fandt jeg ud af, hvordan jeg ud fra en skabelon kunne vælge motivet på de små firkanter. Derefter begyndte jeg at lege med farverne og kombinationerne. I dag laver jeg rigtige mønstre på mine tasker. Jeg er meget stolt af at være kommet så langt i fletteriet.

flettettaskeroed0

Sidder du nu derude og tænker, der gad jeg godt kunne, så er det bare om at komme igang. Der findes masser af gode opskrifter på netter til nybegynderen, men du må love mig, at du ikke forventer, at kunne lave en perfekt taske første gang. Det tager meget lang tid at blive god til det, men når du først er god, så er der rigtig sjovt, at eksperimentere med farverne og modellerne.

Det er en rigtig god ide at investere i en klippemaskine, da man ellers godt kan blive lidt træt af at klippe firkanter ud med saks. Resultatet bliver også pænere, hvis alle firkanter er lige store. I stedet for at bruge sytråd, så bruger jeg tandtråd, når taskerne skal sys sammen. Det river ikke i papiret og man kan alligevel ikke se tråden.

Så det er bare med at komme igang og have god tålmodighed, så det tager altså tid at blive god, men bliver du god, så ved du altid, hvad du kan give folk i fødselsdagsgave.

Leave a comment